رئیس جمهور تاتارستان وارد تهران شد

رئیس‌جمهوری تاتارستان روز چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ با همراهی هیأتی ۵۰ نفره از وزیران و فعالان تجاری این جمهوری به ایران سفر کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، رستم مینیخانوف رئیس جمهور تاتارستان ساعتی پیش وارد تهران شد. 

به گزارش دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور تاتارستان طی این سفر مینیخانوف با وزرای نفت، صمت و معاون وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کند.

در این گزارش آمده است: "رئیس طی سفر کاری وارد جمهوری اسلامی ایران شد. در برنامه سفر ایشان دیدارهای رسمی و مذاکرات کاری در تهران و اصفهان برنامه ریزی شده است".

در بدو ورود مینیخانوف به ایران مهدی صیغمی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، آلکسی دیدوف سفیر فدراسیون روسیه در تهران و برخی دیگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران از وی استقبال کردند.

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی رئیس جمهور تاتارستان، "مینیخانوف روز اول سفر خود به ایران با جواد اوجی وزیر نفت و رئیس ایرانی کمیسیون دائم مشترک همکاری‌های بازرگانی و اقتصادی ایران و روسیه، عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، مهدی صفری معاون اقتصادی وزارت امور خارجه و دیگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کند".

در این گزارش آمده است: "روز دوم دیدار با رضا مرتضوی استاندار اصفهان برنامه ریزی شده است. همچنین در اتاق بازرگانی اصفهان همایش "اصفهان-تاتارستان" برگزار خواهد شد که طی آن نمایندگان سازمان‌های دولتی و بازرگانان دو منطقه پیشرو ایران و روسیه توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته و زمینه های همکاری بالقوه دو طرف را معرفی خواهند کرد".

همچنین رئیس جمهور تاتارستان طی سفر خود به ایران از برخی تاسیسات صنعتی و کارخانجات بازدید خواهد کرد تا با روند پیشرفت آنها در دوران تحریم از نزدیک آشنا شود. 

بر اساس آمار موجود طی 9 ماه اخیر تجارت بین ایران و جمهوری تاتارستان رشد یک و نیم برابری داشته و به 162 میلیون دلار رسیده است. 

شناسه: 4201