بیانیه مطبوعاتی نماینده روسیه پس از نشست گروه کاری سه جانبه آتش بس قره باغ

گروه کاری سه جانبه آذربایجان، ارمنستان و روسیه با تشکیل جلسه د ر مسکو موضوع حمل و نقل و مسائل مربوط به آن در منطقه قره باغ پس از آتش بس را مورد بحث و بررسی قرار داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه دولت فدراسیون روسیه، پیرو بیانیه مشترک روئسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان مورخ  21 دی 1399، شاهین مصطفی یف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان، مگر گریگوریان، معاون نخست وزیر جمهوری ارمنستان و آلکسی آورچوک، معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه روز شنبه، 9 اسفند، سومین نشست گروه کاری سه جانبه را در مسکو برگزار کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی آورچوک، طرف روسی این دیدار، طی نشست مذکور مهم ترین مسائل مربوط به اجرای ماده 9 بیانیه مشترک روئسای جمهور روسیه و آذربایجان و نخست وزیر ارمنستان مورخ 19 آبان 1399 و  مواد 2، 3 و 4 بیانیه مشترک مورخ 21 دی 1399 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: «طرفین گزارش زیرگروه های کارشناسی در زمینه حمل و نقل ریلی، جاده ای و مرکب، تامین امنیت حمل و نقل و خدمات مرزبانی، بهداشتی و قرنطینه دامی و نباتی و سایر نظارت ها را بررسی کردند».

در نتیجه گفتگو های انجام شده تصمیم گرفته شد که ارگان ها و سازمان های مربوطه طرفین فهرست توافقنامه و معاهدات بین المللی منعقد شده در سطح جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع، جهانی و با کشورهای ثالث در خصوص حمل و نقل را تهیه کنند.

مقرر شد که گروه کاری فعالیت خود را در خصوص تکمیل گزارش کامل و نهایی که بر اساس ماده 4 بیانیه مورخ 21 دی سال 1399 مقرر شده است را ادامه دهند.

طبق توافق طرفین نشست بعدی گروه کاری سه جانبه روز دوشنبه، 11 اسفند، به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 321