قطار ترانزیتی دالیان - جلفا طی روزهای آتی از مرز اینچه‌ برون وارد ایران می‌شود 

به گفته مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲، قطار ترانزیتی دالیان چین به مقصد جلفا در روزهای آینده از طریق ایستگاه مرزی اینچه‌برون گلستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محسن اعتماد، مدیرکل راه‌آهن شمال شرق ۲، روز دوشنبه، ۲۱ شهریور، به ایرنا گفت: «قطار ترانزیتی دالیان چین به مقصد جلفا در روزهای آینده از طریق ایستگاه مرزی اینچه‌برون گلستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران می‌شود».

محسن اعتماد افزود: «این قطار هشتم شهریور از کشور چین حرکت کرده و هم اکنون در ترکمنستان است». وی ادامه داد: «نخستین بار پس از سالیان متمادی است که چین از طریق اینچه‌برون به ایران کالا صادر می‌کند».

او گفت: «راه‌اندازی این مسیرها در افزایش حجم تبادل تجاری دو کشور، کاهش زمان ارسال کالا، اتصال چین به غرب آسیا و توسعه کمربند - راه به اروپا اهمیت بسزایی دارد».

اعتماد ادامه داد: «فعال بودن حوزه ریلی گلستان به خصوص ایستگاه راه‌آهن بین المللی اینچه برون در بخش‌های مختلف صادرات، واردات و ترانزیت سبب ایجاد اشتغال و پویایی اقتصاد گلستان و در مراحل بالاتر باعت توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد».

اعتماد، ارائه توضیحات در خصوص نوع ،حجم و ارزش محموله ارسالی را به روزهای آینده و پس از ورود این قطار به کشور موکول کرد. به گفته وی، این قطار تا پایان این هفته وارد گلستان می شود.

گفتنی است، گمرک ریلی اینچه برون یکی از ظرفیت‌های بسیار بکر برای توسعه تجاری گلستان و ایران به وسیله راه آهن است که تحول زیرساختی ریلی آن توسط دولت سیزدهم با برنامه آغاز شده و نوید بخش آینده اقتصادی درخشان برای ساکنان منطقه و کشور خواهد بود.

استان گلستان با یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت، از شمال با کشور ترکمنستان، از غرب با مازندران، از شرق با خراسان شمالی و از جنوب با سمنان همسایه است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 3096