صادرات ۵۶.۵ میلیون دلاری کالا از استان گلستان

به گفته سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان، از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ارزش کل کالاهای صادراتی گلستان ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، درویشعلی حسن‌ زاده سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان، روز شنبه، ۴ تیر در جمع مدیران گلستانی گفت: «از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه ارزش کل کالاهای صادراتی گلستان ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار بود».

وی اظهار داشت: «وزن کل کالاهای صادراتی استان در این مدت، ۱۳۵ هزار تُن بود».

او بیان کرد: «در سه ماهه اول سال گذشته کل صادرات گلستان، ۱۳۰ هزار و ۷۱۱ تُن به ارزش ۳۵ میلیون و ۲۶۲ هزار دلار بود که وزن صادرات کل استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، سه درصد و ارزش ریالی این کالاها در همین بازه‌های زمانی مقایسه‌ای، ۶۰ درصد افزایش داشت».

حسن زاده اضافه کرد: «در سه ماهه نخست امسال از گلستان ۸۳ هزار و ۷۹۲ تُن به ارزش ۳۷ میلیون و ۴۳۲ هزار دلار به ۱۵ کشور همجوار صادرات انجام شد که بیشتر آن به کشورهای چین و هند به مقدار ۳۰۰ تُن و ارزش ۲۳۹ هزار دلار بود».

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان خاطر نشان کرد: «آمار مقایسه‌ای صادرات از طریق استان در سه ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۱۵ کشور همجوار به لحاظ وزنی ۳۲ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۴۷ درصد افزایش، به هند و چین به ترتیب ۷۲ درصد و ۲۰۶ درصد افزایش و سایر کشورها نیز ۵۱ درصد و ۸۴ درصد رشد داشته است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2676