بهره‌ برداری از بزرگ‌ ترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا

با حضور وزیر بهداشت و درمان، فاز نهایی بزرگ‌ ترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا در شهرک صنعتی دارویی برکت به بهره‌ برداری رسید.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری فارس، روز سه شنبه، 17 اسفند، با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت و درمان ایران، فاز نهایی بزرگترین کارخانه تولید واکسن غرب آسیا در شهرک صنعتی دارویی برکت به بهره برداری رسید. این مراسم با حضور تعدادی از مسئولان در شرکت دارویی برکت آغاز شد.

حمید رضا جمشیدی رییس هیئت مدیره گروه دارویی برکت در این مراسم گفت: «خدا رو شکر می‌کنیم که در بحبوحه کرونا، جوانان ما گامی را برای مقابله با این ویروس جهانی برداشتند، در روز های سخت کرونا، دنیا با متقاضی شدید کالا های سلامت محور بود و برای مقابله با این بیماری تجهیزات و کالا ها به صورت قطره چکانی وارد کشور می‌شد».

وی افزود: «در بحث تولید و واردات تجهیزات مورد نیاز بسیار تلاش کردیم و اجازه ندادیم که مردم درشرایط تحریم دشمنان دچار کمبود شوند، در شرایطی که کشور نیازمند میلیون ها دز واکسن بود ما به این عرصه ورود کردیم و یکی از کار های ما تامین واکسن بود این در حالی بود که آن روز ها ما برای واردات واکسن مشکل داشتیم».

جمشیدی گفت: «یک زمانی ۴ ماه طول کشید تا ما پول هایمان را از کره جنوبی به کوواکس برسانیم و هنوز آن واکسن وارد نشده است. مجموعه ستاد اجرایی و گروه برکت با پتانسیل در جوانان همه پلتفرم های موجود در دنیا بر روی واکسن کار شده است. همه این تلاش‌ ها تلاش جوانان گمنام است، این همت آنها است این تلاش ها بود تا یک روز بتوانند در تحریم مطلق واکسن را دست مردم برسانند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام


 

شناسه: 2387