مازندران مجوز خرید دو فروند شناور رورو را دریافت کرد

به گفته مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران، برای تکمیل زنجیره صادرات دریایی در استان مجوز خرید دو فروند شناور رورو برای استان مازندران صادر شده است که برای خرید آن نیاز به سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محمد تقی انزان‌ پور مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران، روز چهارشنبه، ۱۳ بهمن، در نشست شورای اداری شهرستان فریدون کنار با بیان اینکه افزایش صادرات از بنادر مازندران نیازمند ملزوماتی است، گفت: «برای صادرات دریایی زنجبره‌ ای از نهاد ها نیاز است که سازمان بنادر یکی از آنها است».

وی با تاکید بر این که بنادر مازندران این آمادگی را دارند که محصولات را از طریق دریا به کشور های همسایه صادر کنند، افزود: «متاسفانه با وجود آمادگی بنادر، صادر کنندگان به مسیر زمینی عادت کرده اند و بیشترشان حاضر به امتحان مسیر دریایی نیستند».

مدیر کل بنادر و دریانوردی مازندران وجود بعضی مشکلات را علت بی رغبتی صادرکنندگان از مسیر دریایی دانست و توضیح داد: «به عنوان مثال باید حمل‌کننده‌ هایی از بندر مقصد تا بازار فروش وجود داشته باشد تا بتواند این محصولات را در بازار تحویل دهد که نداریم و به همین علت تمایل صادرکنندگان برای استفاده از مسیر دریایی پایین است».

او افزود: «با راه اندازی شناور رورو مشکل حمل کننده از دریا تا جاده حل خواهد شد چرا که کامیون های حمل بار به وسیله این شناور ها حمل و در بندر بر روی کشتی قرار داده می شوند تا کالا را به بازار مقصد صادراتی برسانند».

شناور های رورو که برای حمل خودرو و سایر محموله ها طراحی شده اند، دارای چرخ هستند. این شناور ها دارای پل های متحرکی هستند که امکان ورود و خروج وسایل نقلیه موتوری به داخل کشتی را فراهم می سازند. شناور های رورو البته با کشتی های خودرو بر تفاوت دارند.

انزان پور با تاکید بر اینکه با خرید شناور رورو میزان صادرات دریایی استان افزایش چشمگیری خواهد یافت، گفت: «در حال حاضر برای خرید دو شناوری که مجوزش را گرفته ایم، نیازمند ورود سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم».

وی افزود که سازمان بنادر هم به بخش خصوصی برای خرید این شناور ها تسهیلات ویژه کم بهره از محل وجوهات اداره شده پرداخت خواهد کرد.

این مسئول گفت: «تا کنون دو سرمایه گذار برای خرید شناور های رورو مراجعه کرده اند که اگر بتوانند فرآیند های مربوطه را طی کنند منتهی به خرید کشتی خواهد شد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2138