روند کاهشی نرخ تورم و ثبات در بازار ارز 

به گفته رئیس کل بانک مرکزی ایران، تعادل بازار ارز و روند با ثبات سامانه نیما و روند کاهشی قیمت ها در بازار متشکل ارز کمک خوبی به کاهش و کنترل نرخ تورم داشته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی ایران، دکتر صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه شکوه ایران رادیو اقتصاد با بیان اینکه تورم ماهانه در آذر ماه ۱.۸ درصد، در آبان ماه ۲.۴ درصد، در مهر ماه ۳.۱ درصد و در شهریور ماه نیز ۳.۳ درصد بود، از روند کاهشی نرخ تورم خبر داد و گفت: «خوشبختانه رشد نقدینگی و نرخ تورم در ماه های اخیر کنترل و کاهشی شده است، به نحوی که نرخ تورم ماهانه از ۳.۳ درصد ماه‌ های گذشته به ۱.۳ درصد در دی ماه رسیده است».

رئیس کل بانک مرکزی ایران افزود: «تعادل بازار ارز و روند با ثبات سامانه نیما و روند کاهشی قیمت ها در بازار متشکل ارز کمک خوبی به کاهش و کنترل نرخ تورم داشته است. روند هایی که طی می‌شود امید بخش است و امیدواریم این روند مثبت در اقتصاد ما تداوم داشته باشد».

دکتر صالح آبادی در ادامه در خصوص حفظ ارزش پول ملی و تقویت آن اظهار داشت: «یک بخش از کنترل ارزش پول ملی به بازار ارز و تعادل در این بازار مربوط می شود و اینکه نرخ ارز در یک دامنه مشخصی نوسان داشته باشد. بنابراین تعادل در این بازار می تواند به حفظ ارزش پول ملی کمک زیادی کند. بخش دوم نیز مربوط به تورم است که همانگونه که اشاره شد کنترل رشد تورم در ماه های اخیر اتفاق افتاده است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2137