ارز آوری ۵۰ میلیون یورویی ارز حاصل از صادرات شرکت‌ های تولیدی اصفهان برای ایران

به گفته رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات شرکت‌ های تولیدی و صادراتی استان از طریق این بانک به کشور وارد شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، نیما بزرگمهر رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران، روز سه شنبه، ۱۲ بهمن، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: «از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات شرکت‌ های تولیدی و صادراتی استان از طریق این بانک به کشور وارد شده است. این مقدار بازگشت ارز صادراتی در استان اصفهان در ۱۰ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از صد درصد رشد داشته است».

وی میزان بازگشت ارز صادراتی شرکت های تولیدی استان اصفهان در ۹ ماه نخست امسال را ۳۱ میلیون یورو اعلام کرد و اظهار داشت: «کمک به صادرکنندگان به منظور برگشت ارز حاصل از صادرات آنها یکی از خدمات ویژه بانک توسعه صادرات ایران است که این کار با توجه به تحریم‌ های بانکی اهمیت ویژه ای دارد».

او با اشاره به حمایت بانک توسعه صادرات ایران از تولیدگران، صادرکنندگان و شرکت‌ های دانش بنیان در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و در سال جاری که به "تولید، مانع زدایی ها و پشتیبانی ها" نامگذاری شد، خاطر نشان کرد: «این بانک در راستای توسعه صادرات غیر نفتی نسبت به تامین مالی شرکت های فناور در بخش صادرات و مکمل زنجیره صادرات اقدام می کند».

رئیس شعبه اصفهان بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه امسال حمایت از شرکت‌ های دانش بنیان بطور ویژه در دستور کار این بانک قرار گرفت، خاطر نشان کرد: «اعتبار یکهزار و ٥٠٠ میلیارد ریال برای آنها تخصیص یافته است و تا خرداد سال ١٤٠٢ امکان استفاده از اعتبار مذکور وجود دارد».

بزرگمهر با اشاره به اینکه بسیاری از شرکت‌ های دانش بنیان استان اصفهان از تسهیلات ارزان قیمت بهره‌ مند شدند، اضافه کرد: «این موضوع در کاهش هزینه های تولید واحد های فناور موثر است».

وی با بیان اینکه بانک توسعه صادرات ایران بر حمایت از تولید ملی و توسعه فعالیت‌ های مرتبط با صادرات به منظور افزایش ورود ارز به کشور و ایجاد بستر امن برای انجام مراودات بین المللی فعالان اقتصادی تاکید دارد، گفت: «در ۱۰ ماه سال‌ جاری حدود ۲۰ میلیون یورو برای ورود مواد اولیه و تجهیزات تولید از طریق بانک توسعه صادرات ایران اصفهان به شرکت‌ های تولیدی صادراتی استان تخصیص یافته است».

او افزود: «حدود پنج هزار میلیارد ریال تسهیلات صادراتی نیز با نرخ های مصوب بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی به بخش‌ های مختلف در سطح استان اصفهان پرداخت شده که عمده این تسهیلات در بخش تولید و صادرات محصولات صنعتی بوده است».

بزرگمهر به تخصیص ۲ هزار میلیارد ریال اعطای تسهیلات به بخش صادرات محصولات کشاورزی نیز اشاره و اضافه کرد: این تسهیلات بصورت تلفیقی از محل منابع صندوق توسعه ملی و این بانک به کشاورزان استان قابل پرداخت است.

استان اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌ برداری با سرمایه‌ گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ ترین استان کشور به‌ شمار می‌آید.

اصفهان به‌ عنوان استان پیشرو در راه‌ اندازی مراکز رشد و پارک‌ های علم و فناوری که نخستین زمینه‌ های رسمی شکل‌ گیری شرکت‌ های دانش بنیان را به وجود آورد حدود ۱۰ درصد از واحد های فناور و دانش‌ بنیان کشور را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است.
 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2135