۱۶۳ هزار تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد

به گفته مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۳ هزار و ۲۹۸ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، نوراله اسعدی مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر، روز سه‌ شنبه، ۱۲ بهمن، در گفت‌ و گو با ایرنا گفت: «از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۳ هزار و ۲۹۸ تن کالای کانتینری در بندر خرمشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد چهار درصدی را نشان می‌دهد».

اسعدی افزود: «همچنین در این مدت با وجود تحریم‌ و شیوع کرونا واردات کالا های کانتینری به بیش از ۱۱ هزار TEU کانتینر در بندر خرمشهر رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۲ درصدی برخوردار است».

وی با اشاره به وجود زیر ساخت‌ های مناسب و ترمینال کانتینری مجهز و پیشرفته در بندر خرمشهر افزود: «برای ارتباط تجاری با کشور های منطقه در خصوص حمل و نقل کانتینری در این مدت ۱۷۳ فروند شناور کانتینری بالای یک هزار و زیر یک هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته‌ اند که این میزان نسبت به سال قبل سه درصد رشد داشته است».

اسعدی در ادامه از ارتقای تجهیزات عملیات تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر خرمشهر خبر داد و گفت: «به منظور بهبود فرآیند تخلیه و بارگیری کانتینری و در راستای ارائه خدمات برای افزایش ترافیک کالا و صادرات تجهیزاتی، چهار رمپ استاندارد متناسب با کانتینر های یخچالی صادراتی و ۶ دستگاه لیفتراک به تجهیزات موجود در ترمینال کانتینر و کالای عمومی بندر خرمشهر افزوده شده است».

بندر خرمشهر با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره‌ مندی از مزایا و معافیت‌ های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارد. بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار وسعت سومین بندر آزاد کشور در خلیج فارس به شمار می رود که به دلیل همجواری با کشور عراق یک منطقه استراتژیک از نظر تجاری و اقتصادی به شمار می آید.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2130