امامعلی رحمان سی‌ امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و ایران را تبریک گفت

رئیس جمهور تاجیکستان سی‌ امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین تاجیکستان و ایران را تبریک گفت.
به گزارش وستی پرس، 

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان، روز شنبه، 18 دی، در پیامی به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، ضمن تبریک سی‌ امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، گفت: «اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرف‌ ها، ما می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه‌ تر و در راستای منافع والای مردمانمان غنی گردانیم».

وی خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت: «لطفا تبریکات صمیمی و تمنیات نیک اینجانب و دولت جمهوری تاجیکستان را به مناسبت سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، رویداد خاطرمان برای مردمان دو کشور بپذیرید».

امامعلی رحمان افزود: «کشور های ما طی این دوره به منظور دستیابی به سطح بلند مناسبات سازنده، دریافت راه‌ های نو تحکیم همکاری‌ های فراگیر و تأمین دور نمای ثمره‌ بخش گسترش آنها به طور مستمر تدابیر عملی اندیشیده‌اند و ما ادامه تلاش‌ های دو کشور را در این جاده مهم ارزیابی می‌کنیم».

به گفته او تاجیکستان همواره جانبدار توسعه روز افزون روابط دو کشور در حوزه‌ های گوناگون با روحیه حسن تفاهم، همیاری و اعتماد، تهیه و تحقق طرح و برنامه‌ ها و اقدامات سازگار برای دستیابی به این اهداف می‌باشد.

رحمان تصریح کرد: «اطمینان داریم با عزم قوی و سعی و تلاش صادقانه و مشترک طرف‌ ها، ما می‌توانیم مناسبات دو کشور با مشترکات تاریخی و فرهنگی را با نتایج قابل ملاحظه تر و در راستای منافع والای مردمانمان غنی گردانیم».

وی گفت: «امیدوارم این رویداد مهم با دستاورد های نوین خود مناسبات دو کشور دوست و برادر را رنگین نماید».

او در پایان با تجدید تبریکات خویش از درگاه خداوند برای رئیسی سلامتی کامل و کامیابی و برای مردم دوست ایران صلح و ثبات، نیکو احوالی و شکوفایی بیش از پیش مسألت کرد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام


 

شناسه: 1965