افزون بر ۳۳۱ میلیون دلار کالا طی ۹ ماه از کاشان صادر شد

به گفته مسئول واحد ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان، ۳۹۴ هزار و ۲۵۵ تن انواع کالا های صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۶۳ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش وستی پرس، 

علیمراد نوروزی مسئول واحد ارزیابی گمرک اصفهان مستقر در کاشان، روز شنبه، ۴ دی، در گفت و گو با ایرنا گفت: «۳۹۴ هزار و ۲۵۵ تن انواع کالا های صادراتی به ارزش ۳۳۱ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۵۶۳ دلار در ۹ ماه گذشته از این شهرستان به خارج از کشور صادر شد».

وی افزود: «صادرات این میزان کالا به نسبت مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۹۰ درصد و به لحاظ وزن ۴۵ درصد افزایش داشته است».

او ادامه داد: «بیشترین کالا های صادراتی شهرستان کاشان، میلگرد و پس از آن فرش ماشینی بوده است». مسئول واحد ارزیابی گمرک استان اصفهان مستقر در کاشان گفت: «انواع ظرف‌ های آرکوپال و چینی، کاشی، ورق‌ های فولادی و گالوانیزه، گلاب، عرقیات گیاهی و انواع سنگ‌ های ساختمانی از دیگر کالا های صادراتی کاشان بوده است».

وی از عراق، پاکستان، قطر، آذربایجان، سوئد، ازبکستان، آلمان، استرالیا، لیبی، ترکمنستان، اسپانیا، ترکیه، انگلستان، روسیه، افغانستان، ارمنستان، گرجستان، بحرین، بلاروس، تانزانیا و رومانی از جمله کشور های مقصد این کالا های صادراتی نام برد.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌ های اصلی تولید و صنعت کشور ایران دارای نزدیک به یک‌ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است و با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزاد راه، در منطقه‌ ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب و بالعکس و نقطه اتصال شرق به غرب کشور قرار دارد.

سهم این شهرستان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این شهرستان به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1918