واکسن های "روتاویروس" و "پنوموکوک" انستیتو پاستور ایران، سال آینده به سبد واکسیناسیون عمومی ایران افزوده می‌شود

به گفته رئیس مجتمع تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران، ۲ واکسن تولیدی این مرکز تحقیقاتی سال آینده به سبد واکسیناسیون عمومی کشور افزوده می‌شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، دلارام درود معاون تولید انستیتو پاستور ایران، روز چهارشنبه، ۱ دی، در گفت و گو با این خبرگزاری در مورد دستاوردهای جدید انستیتو پاستور گفت: «روتاویروس و پنوموکوک، دو واکسنی هستند که از سال آینده وارد برنامه واکسیناسیون کشوری می‌شوند و به عبارتی بر حسب تشخیص معاونت بهداشت وزارت بهداشت این محصولات برای تزریق به کودکان به چرخه واکسیناسیون کشور وارد می شوند».

معاون تولید انستیتو پاستور ایران افزود: «واکسن پنوموکوک یا ذات‌ الریه کودکان در برنامه واکسیناسیون ۷۰ درصد کشورهای دنیا وجود دارد و به زودی کودکان ایرانی هم می توانند این واکسن تولید داخل کشور را دریافت کنند».

درود با یادآوری اینکه زیر ساخت تولید واکسن روتاویروس کاملا آماده است، تصریح کرد: «قرارداد انتقال فناوری این واکسن منعقد شده و آماده تولید آن در آینده نزدیک هستیم».

وی همچنین گفت: «با توجه به شیوع کرونا در جهان روند انتقال فناوری و تبادل متخصصین و تامین تجهیزات واکسن پنوموکوک تا حدی با کندی انجام شد و با توجه به پیگیری های هیات رییسه انستیتو پاستور ایران، این انتقال هم به زودی نهایی می شود».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1900