امکان صادرات واکسن‌ های ایرانی کرونا در ماه‌ های آینده فراهم می‌شود

تولیدکنندگان داخلی واکسن کرونا در ماه‌ های آینده علاوه بر تامین نیاز کشور، امکان صادرات این محصول فناورانه را فراهم خواهند کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز یکشنبه، ۲۸ آذر، در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا امکان تولید صنعتی واکسن کرونا در کشور فراهم است، گفت: «برخی از تولیدکنندگان واکسن به توفیقات خوبی دست یافتند و قطعا با گذشت زمان امکان تولید انبوه محقق خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی به این هدف دست می یابند».

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: «مطمئن هستم که یکی دو واکسن ایرانی آینده درخشانی خواهند داشت».

پناهی بیان داشت: «دولت به دنبال حمایت از مراکز تحقیقاتی و تولیدکنندگان واکسن داخلی کرونا است. پلتفرم های مختلفی در حوزه ساخت کرونا در داخل کشور وجود دارد و امروز ما واکسن هایی هم بر پایه پروتئین های نوترکیب و هم ویروس کشته شده داریم که افتخاری برای کشور است».

معاون وزیر بهداشت افزود: «در حال حاضر ۶ واکسن کرونای ما تاییدیه را دریافت کردند و اغلب آنها محصول خود را در اختیار هموطنان قرار دادند. در حال ساخت واکسن های پیشرفته کرونا هستیم».

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، روند واکسیناسیون کرونا در کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: «واکسیناسیون به صورت معقول و منطقی و در زمان مناسب انجام گرفت».

پناهی به کاهش چشمگیر مرگ و میر بر اثر بیماری کرونا اشاره کرد و ادامه داد: «با این اقدام تعداد فوتی های روزانه بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر در روزهای اخیر به بین ۶۰ تا ۷۰ نفر رسیده است».

لازم به ذکر است کمال حیدری معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روز سه شنبه، 9 آذر، گفته بود: «با توجه به اینکه واکسیناسیون کشور تقریبا به حدی از اشباع رسیده است و به اندازه کافی و مورد نیاز واکسن ذخیره داریم، ستاد سلامت وزارت بهداشت مصوب کرد که ۲۰ درصد واکسن های تولید داخل اجازه صادرات دارند».

وی اظهار داشت: «کشورهایی که تمایل به واکسن های داخلی دارند، می توانند از این واکسن های ایرانی استفاده کنند».

حیدری در پاسخ به اینکه با توجه به صدور این مجوز، آیا آمادگی لازم برای صادرات واکسن های داخلی کرونا داریم، گفت: «تمهیدات لازم در این زمینه انجام گرفته است و تولیدکنندگانی که تمایل دارند می توانند این مقدار تولیدات خود را صادر کنند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1893