صادرات ۶۵ میلیون دلاری کالا در خراسان جنوبی

به گفته رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ارزش صادرات این استان در نیمه نخست امسال ۶۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است.
به گزارش وستی پرس، 

سعید بهشتی‌ راد رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی، روز یکشنبه، 18 مهر، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: «ارزش صادرات استان در نیمه نخست امسال ۶۵ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش یافته است».

وی افزود: «۵۶۴ هزار تن کالا در این مدت از خراسان جنوبی صادر شد که به لحاظ وزنی نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۶ درصد کاهش داشته است».

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: «صیفی‌جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری و هیدروکربن، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما عمده اقلام صادراتی است که بیشتر به کشور های افغانستان، عراق، پاکستان و ترکمنستان صادر شده است».

او ادامه داد: «مجموع خروجی کالا از خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست امسال یک هزار و ۲۷۳ تن به ارزش ۳۸۰ میلیون دلار بوده که به لحاظ ارزش نسبت به مدت مشابه سال قبل (۲۹۹ میلیون دلار)، ۲۷ درصد رشد داشته است».

بهشتی‌ راد با اشاره به واردات کالا به خراسان جنوبی در ۶ ماه نخست سال جاری گفت: «مجموع این کالاها از لحاظ ارزشی ۱۱ میلیون دلار و از لحاظ وزنی یک هزار و ۱۵۷ تن بوده است».

وی اظهار داشت: «این میزان در مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۸۷۲ هزار دلار بود که نشان‌ دهنده رشد هزار و ۱۳۱ درصدی و از لحاظ وزنی ۲۵۶ تن که نشانگر رشد ۳۵۳ درصدی است».

او عمده اقلام وارداتی به این استان را قطعات مربوط به خط تولید کاشی، لوازم و قطعات مربوط به معدن کائوچو، بذر یونجه، ترنجبین، شاهدانه بو داده و تخم ریحان اعلام کرد که بیشتر از کشور های امارات متحده عربی، گرجستان و افغانستان بوده است.

بهشتی راد تصریح کرد: «در این مدت ۳۳۸ فقره ثبت سفارش به ارزش ۲۹ میلیون یورو از گمرکات استان انجام شده که توسط واحد های تولیدی و معدنی از کشور های چین، مالزی، آلمان، لهستان و ترکیه وارد شده است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 


صادرات ۶۵ میلیون دلاری کالا در خراسان جنوبی | دانلود

شناسه: 1666