افزایش ترانزیت ترافیک داده از شمال به جنوب و آمادگی پلتفرم‌ های ایرانی برای ارائه خدمات در آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با همتای آذربایجانی خود درباره راه‌ اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان به‌ منظور میزبانی از محتوا ها و خدمات بین‌ المللی پرکاربرد مذاکره کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌ رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز جمعه، 16 مهر، عیسی زارع‌ پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در دومین روز اجلاس وزیران ارتباطات و حمل‌ و نقل کشور‌ های در حال‌ توسعه در استانبول با رشاد نبی‌ اف، وزیر ارتباطات و حمل‌ و نقل جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

دو طرف در این دیدار ضمن بررسی زمینه‌ های همکاری مشترک توافق کردند در حوزه تعاملات بین‌ المللی همکاری‌ های خود را گسترش دهند و با برگزاری نمایشگاه‌ های مشترک، توانمندی‌ های بخش خصوصی در حوزه ارتباطات را تقویت کنند.

زارع‌ پور پس‌ از این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع ترانزیت ترافیک داده از شمال به جنوب گفت: «جمهوری آذربایجان می‌تواند در ارتباط با ترانزیت ترافیک داده نقش کلیدی ایفا کند».

وی افزود: «در این دیدار ابراز علاقه خودمان را درباره راه‌ اندازی مراکز داده مشترک بین دو کشور اعلام کردیم، مراکزی که می‌تواند میزبان محتوا ها و خدمات بین‌ المللی پرکاربرد باشد و برای کاربران هر دو کشور کیفیت کاربری بهتری را ایجاد کند».

تبیین ظرفیت شرکت‌ های فناور و پلتفرم‌ های ایرانی و همگرایی دو کشور برای تعامل با پلتفرم‌ های منطقه‌ ای از دیگر مباحث مطرح شده در این دیدار دو جانبه بود. اعلام آمادگی پلتفرم‌ های ایرانی برای ارائه خدمات در جمهوری آذربایجان از دیگر محور های مورد بحث در این نشست بود که مورد تأکید قرار گرفت و وزیر ارتباطات و حمل‌ و نقل آذربایجان از آن استقبال کرد.

گفتنی است دوازدهمین نشست شورای ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات اجلاس ارتباطات و حمل‌ و نقل کشور های درحال‌ توسعه با حضور عیسی زارع‌ پور وزیر ارتباطات در ترکیه برگزار شد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1652