روسیه دیپلمات های سوئد، لهستان و آلمان را عنصر نامطلوب خواند

سفیر پادشاهی سوئد، کاردار جمهوری لهستان و فرستاده سفارت جمهوری فدرال آلمان به وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه احضار شدند. مسکو تعدادی از کارمندان سفارتخانه های این کشورها را اخراج می کند.
به گزارش وستی پرس، 

وزارت امورخارجه فدراسیون روسیه بیانیه ای را صادر کرد که در آن از احضار دیپلمات های نمایندگی های دیپلماتیک سوئد، لهستان و آلمان به این وزارت خانه خبر می دهد.

در بیانیه آمده است: «مراتب اعتراض در خصوص مشارکت کارمندان دیپلمات سرکنسولگری های پادشاهی سوئد و جمهوری لهستان در سن پترزبورگ و سفارت جمهوری فدرال آلمان در مسکو در تظاهرات غیر قانونی مورخ 23 ژانویه سال 2021 میلادی به حضور دیپلمات ها اعلام گردید».

دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد که «چنین رفتاری از جانب آنها (دیپلمات های خارجی - تحریریه) غیر قابل قبول است و با جایگاه دیپلماتیک آنها همخوانی ندارد».

در ادامه بیانیه آمده است: «دیپلمات های که در تظاهرات غیر قانونی مشارکت داشتند مطابق کنوانسیون وین در باره روابط دیپلماتیک مورخ 18 آوریل 1961 میلادی "عناصر نامطلوب" خوانده می شوند. آنها باید در اولین فرصت خاک فدراسیون روسیه را ترک کنند».

در انتهای بیانیه گفته می شود: «فدراسیون روسیه انتظار دارد که در آینده نمایندگی های دیپلماتیک پادشاهی سوئد، جمهوری لهستان و جمهوری فدرال آلمان و کارمندان آنها با جدیت از مقررات بین الملل پیروی خواهند کرد».

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

شناسه: 130