۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان در مراسم تحلیف رئیس جمهور حضور پیدا می‌کنند

به گفته سخنگوی هیأت رئیسه مجلس با تشریح مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، بر اساس قانون اساسی و پروتکل‌های بهداشتی کرونا، تمهیدات برگزاری مراسم تعبیه شده و ۱۱۵ مقام رسمی از ۷۳ کشور جهان برای حضور در این مراسم اعلام آمادگی کردند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدنظام الدین موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در نشست خبری روز دوشنبه، 11 مرداد، با اصحاب رسانه در تشریح چگونگی برگزاری مراسم تحلیف سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران، گفت:
«با توجه به اهمیت حقوقی مراسم تحلیف که نماد مردم سالاری و انتقال مسالمت‌ آمیز قدرت در کشور است، این مراسم با حضور میهمانان خارجی و داخلی برگزار می‌شود».

وی تصریح کرد: «بر اساس آمار اعلام شده تا این لحظه علی‌رقم وجود ویروس کرونا 115 مقام رسمی از 73 کشور جهان اعلام آمادگی برای حضور در مراسم تحلیف کردند. از بین این مقامات 10 رئیس کشور، 20 رئیس مجلس، 11 وزیر خارجه، 10 نفر از وزرای مختلف دیگر کشورها، فرستاده ویژه و نواب روئسای مجالس، روئسای کمیسیون‌ها و هیئت‌های پارلمانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند». 

موسوی همچنین گفت: «روسای مقامات 11 سازمان بین‌المللی و منطقه‌ای، نماینده‌ دبیرکل سازمان ملل، رئیس اوپک و مقاماتی از IPU، اتحادیه اروپا، اوراسیا، اتحادیه بین‌المجالس کشورهای اسلامی و آسیایی، سازمان اکو، سیکا و D8 برای حضور در این مراسم دعوت شدند و اعلام آمادگی کردند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1251