روسیه طرفدار شرکت کشورهای دیگر در رویدادهای سازمان پیمان امنیت جمعی است

روسیه ضمن دعوت از دیگر کشورها برای مشارکت و نظارت در رزمایش سالیانه نیروهای مسلح این کشور، تمایل دارد که کشورهای دوست در رویداد های سازمان پیمان امنیت جمعی نیز مشارکت داشته باشند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از وزارت دفاع فدراسیون روسیه، سرلشکر آلکساندر فومین، معاون وزیر دفاع فدراسیون روسیه اظهار داشت که مسکو پیشنهاد می کند که ازبکستان، صربستان و مغولستان و دیگر کشورهای دوست، برای شرکت در رویدادهای سازمان پیمان امنیت جمعی دعوت بشوند.

بگفته وی، این پیشنهاد توسط سرگئی شایگو، وزیر دفاع فدراسیون روسیه طی نشست وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی مطرح شد.

شایگو همچنین در این نشست گفت که روسیه از کشورهای دیگر جهان، در وهله اول، کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، سازمان همکاری های شانگهای و جامعه کشورهای مستقل مشترک المنافع برای مشارکت و نظارت در رزمایش های راهبردی سالیانه نیروهای مسلح فدراسیون روسیه، دعوت خواهد کرد.

فومین، با اشاره به برگزاری نهمین کنفرانس امنیت بین المللی مسکو، در ماه ژوئن سال میلادی جاری، افزود: «وزیر دفاع فدراسیون روسیه پیشنهاد داد که (کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی – تحریریه "وپ") در این رویداد بین المللی موضع واحد و رویکرد مشترک خود را در قبال مسائل مربوط به تامین امنیت جمعی، اعلام کنند».

معاون وزیر دفاع روسیه همچنین گفت که در نشست مذکور به اعضا پیشنهاد داده شد که در چارچوب سازمان، توجه و تمرکز بیشتری بر مسائل نظامی صورت بگیرد.

لینک ورود به کانال تلگرام

لینک ورود به صفحه اینستاگرام

شناسه: 692