راه اندازی سرویس انتقال پول با ایران از سوی بزرگترین بانک روسیه

بانک اسبر بانک (Sberbank) روسیه ارسال حواله به ایران برای شهروندان روسیه از طریق شماره حساب را راه اندازی کرده است، تراکنش ها هم برای اشخاص حقیقی و هم برای اشخاص حقوقی قابل انجام است
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از اسپوتنیک، این خبر را سرویس مطبوعاتی بانک Sberbank روسیه منتشر کرده است.

این بانک اعلام کرد: "در ماه سپتامبر، ارسال حواله به ایران در دسترس مشتریان Sberbank قرار گرفت. هم حواله p2p و هم حواله برای اشخاص حقوقی در دسترس مشتریان است."

خاطرنشان می شود که حواله ها به روبل به بانک پاسارگاد ایران ارسال می شود. میزان کمیسیون برای این حواله های بین المللی، استاندارد - 1٪ از مبلغ حواله است.

بانک Sberbank افزود: "سرویس حواله به ایران، جدید است، تقاضا برای آن هنوز ارزیابی نشده است. اول از همه، این سرویس برای گردشگران راه اندازی شده است."

گفتنی است دسامبر گذشته، دومین بانک بزرگ روسیه وی تی بی (VTB) سرویس مشابهی در ایران راه‌اندازی کرد و بعدها در ماه مه، شعبه‌ای در ایران افتتاح کرد.

وی تی بی، اولین وام دهنده روسی است که خدمات بانکی در جمهوری اسلامی ارائه می‌کند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های اقتصادی غرب تقویت کرده‌اند و بر اساس داده‌های رسمی، در سال ۲۰۲۲، ارزش کالاها و خدمات مبادله شده بین دو کشور ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۴.۶ میلیارد دلار رسید.

هر دو کشور در بسیاری از زمینه‌های همکاری، ازجمله سفر، افزایش را تجربه کرده‌اند و بر اساس داده‌های گمرک، تعداد روس‌هایی که وارد ایران شده‌اند در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۱۹ تقریبا چهار برابر شده است.

شناسه: 4000