ایران مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی مدافع امنیت خود خواهد بود

به گفته کنعانی، ایران نسبت به امنیت سرزمینی خودش به ویژه در مناطق و شهرها و روستاهای مرزی و تهدیداتی که از ناحیه اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و همچنین در قبال فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تجزیه طلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی از امنیت خودش حمایت و از امنیت شهروندانش دفاع خواهد کرد.
به گزارش وستی پرس، 

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، دوشنبه، ۲۳ آبان، در نشست هفتگی با اصحاب رسانه، در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره حمله امروز سپاه به اقلیم کردستان عراق و اینکه این حمله در پاسخ به چه تهدیدی بوده و آیا دولت عراق مطلع بوده است؟ گفت: «خبری منتشر شده و بنده هم از طریق منابع رسانه‌ای در جریان آن قرار گرفتم و نمی‌توانم الان جزییات را ارائه دهم و مطمئنا دستگا‌ه‌های ذیربط در این خصوص اطلاع رسانی خواهند کرد».

وی در عین حال یادآور شد: «جمهوری اسلامی ایران پیش از این تأکید کرده بود که نسبت به امنیت سرزمینی خودش به ویژه در مناطق و شهرها و روستاهای مرزی و تهدیداتی که از ناحیه اقلیم کردستان عراق متوجه ایران خواهد شد و همچنین در قبال فعالیت‌های گروه‌های تروریستی تجزیه طلب سکوت نخواهد کرد و مبتنی بر قوانین و مقررات بین‌المللی از امنیت خودش حمایت و از امنیت شهروندانش دفاع خواهد کرد و این اقدام در همین چارچوب صورت گرفته است».

شناسه: 3631