ترانشیپ بیش از ۲ میلیون تن کالا از مرز های خوزستان 

به گفته معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان ۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۸۲ تن کالا در ۱۰ ماه امسال از مرز های خوزستان ترانشیپ (حمل و نقل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی) شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان، روز دوشنبه، ۱۱ بهمن، در گفت و گو با ایرنا گفت: «۲ میلیون و ۲۱ هزار و ۲۸۲ تن کالا در ۱۰ ماه امسال از مرز های خوزستان ترانشیپ (حمل و نقل کالا به مقصد میانی و سپس به مقصد اصلی) شد».

وی بیان کرد: «در این مدت، ۸۸۶ هزار و ۱۸۲ تن کالا توسط ۳۵ هزار و ۳۱۳ کامیون از مرز شلمچه جا به جا شد که نسبت به مدت مشابه ۱۰۹ درصد در تناژ و ۲۱۱ درصد در تعداد سفر افزایش داشته است».

او افزود: «سهم ترانشیپ کالا از پایانه چذابه در مدت یاد شده نیز یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۱۰۰ تن توسط ۲۲ هزار و ۷۰۲ کامیون بود که نسبت به مدت مشابه پارسال هم در تناژ و هم در تعداد سفر رشد ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد».

غزیعلی ادامه داد: «در مجموع این میزان کالا توسط ۵۸ هزار و ۱۵ کامیون ترانشیپ شده است».

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان افزود: «عمده کالا های ترانشیپ شده از پایانه‌ های مرزی چذابه مصالح ساختمانی، تره‌ بار، مواد غذایی، وسایل مکانیکی و خانگی، لبنیات و آبزیان پرورشی، چوب و آهن آلات هستند».

محصولات فولادی، مصالح ساختمانی، سیمان و کلینکر (مواد اولیه سیمان) و قطعات نیروگاهی از محصولات ترانشیپ شده از مرز شلمچه به عراق است.

مرز های زمینی چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعثی عراق به تدریج برای صادرات کالا و در مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بازگشایی شدند.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 2126