۴۹ میلیون دلار کالا از چهارمحال و بختیاری صادر شد

به گفته رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در ۹ ماهه امسال ۴۹ میلیون و ۲۶ هزار دلار کالا از این استان صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مهراد جمالپور رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، روز شنبه، 4 دی، در گفت‌وگو با ایرنا گفت: «در ۹ ماهه امسال ۴۹ میلیون و ۲۶ هزار دلار کالا از این استان صادر شده است. حجم کالای صادر شده از استان در این مدت ۷۸ هزار تن بوده است».

وی به ارزش صادرات استان در هریک از بخش‌ ها اشاره کرد و گفت: «بیشترین کالا های صادر شده از استان در بخش صنعت به ارزش ۱۴ میلیون و ۵۲۳ هزار دلار بوده است».

رییس اداره بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: «همچنین در بخش پتروشیمی ۱۳ میلیون و ۶۱۰ هزار دلار، در بخش معدن ۱۰ میلیون و ۹۱۵ هزار دلار و در بخش کشاورزی و صنایع غذایی ۹ میلیون و ۹۷۸ هزار دلار کالا از استان صادر شده است».

جمالپور عمده کالا های صادراتی این استان را لوازم خانگی عنوان کرد و گفت: بادام، خوراک آبزیان، اوره و آمونیاک، مفتول فولادی، مخمر و شیر خشک، خمیر مایه و موکت از دیگر کالا های صادراتی استان به شمار می‌رود.

او به کشور های هدف صادراتی استان نیز اشاره کرد و افزود: «عراق، ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، ارمنستان، پاکستان، ازبکستان، آذربایجان، گرجستان، رومانی و ایتالیا کشور های هدف صادراتی استان است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام

 

شناسه: 1908