سازمان پیمان امنیت جمعی آماده پذیرش اعضای ناظر است

با تصویب اسناد لازم سازمان پیمان امنیت جمعی ضمن تاکید بر هماهنگی فعالیت های بین المللی اعضای سازمان و همکاری با سازمان های مهم منطقه ای و بین المللی آماده پذیرش اعضای ناظر شد.
به گزارش وستی پرس، 

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی امروز، سه شنبه، طی نشست خبری مجازی در خبرگزاری تاس ضمن تشریح دستاوردهای سازمان طی سال گذشته میلادی و برنامه های پیش رو بر تلاش سازمان برای هماهنگی فعالیت های بین المللی اعضای سازمان و همکاری با سازمان های مهم منطقه ای و بین المللی تاکید کرد.

ستانیسلاو زاس با اشاره به اینکه کشورهای زیادی هستند که با اصول و روش های سازمان پیمان امنیت جمعی برای تامین امنیت هم عقیده هستند گفت: «ما قصد داریم روند ارتقاء سطح همکاری با برخی کشورها و سازمان ها را تا سطح عضو ناظر و یا شریک سازمان پیمان امنیت جمعی آغاز کنیم».

زاس افزود: «برای این منظور روند تصویب و لازم الاجرا شدن اسناد مربوط به تعیین وضعیت حقوقی این عناوین در داخل سازمان پیمان امنیت جمعی به تازگی به پایان رسیده است».

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی در ادامه نشست خبری و در پاسخ به سئوالات خبرنگاران گفت: «ما قصد داریم بین ماه های مارس و آوریل این موضوع را در سطح وزاری امورخارجه به گفتگو بگذاریم تا بطور جمعی به نتیجه برسیم که با چه کشورها و سازمان ها کار را در این زمینه آغاز کنیم».

 

کانال ما را در تلگرام دنبال کنید.

پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

شناسه: 104