https://vastipress.ir/fa/news/3916

شناسه خبر: 3916
1401-12-11 13:00

ارزآوری بالغ بر ۹۷۰ میلیون دلاری کالا از گمرکات استان مرکزی برای ایران

به گفته مدیرکل گمرکات استان مرکزی، یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون به ارزش ۹۷۰ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۱۹۸ دلار از استان مرکزی به مقصد ۸۸ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، علیرضا صدیقی راد، مدیرکل گمرکات استان مرکزی، روز سه‌شنبه، ۹ اسفند، در گفت و گو با ایرنا، گفت: «یک میلیون و ۴۵۰ هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از این استان به خارج از کشور صادر شد».

وی افزود: «این کالاها به ارزش ۹۷۰ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۱۹۸ دلار به مقصد ۸۸ کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان و روسیه صادر شد».

وی بیان کرد: «پیلت، پروفیل و شمش آلومینیوم، انواع هیدروکربن‌ها، مواد شیمیایی، پروفیل آهنی درز جوش‌دار، گاز مایع، تیر برق و سازه‌های فلزی، الیاف استر مصنوعی، رول دستمال کاغذی، شیر خشک صنعتی، قوطی آلومینیومی، میلگرد، بلوریجات و ظروف شیشه‌ای، کاشی، موادغذایی و مصنوعات پلاستیکی از جمله کالاهای صادر شده در این مدت از گمرکات استان مرکزی به خارج از کشور است».

مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطرنشان کرد: «۱۵۷ هزار و ۱۱۰ تن کالا نیز از ابتدای امسال تاکنون به ارزش ۵۸۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۵ دلار به این استان وارد شد که واردات این کالاها نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و ارزشی ۳۰ درصد افزایش دارد».

صدیقی راد گفت: «این کالاها از مبدا ۵۱ کشور جهان از جمله امارات متحده عربی، ترکیه، چین، هند، هنگ کنگ به استان مرکزی وارد شد».

وی اظهار داشت: «کویل، شمش آلومینیوم آلیاژی، مولد برق گازی، دانه آفتابگردان خام، انواع پودر خوراکی، پاکت آبمیوه، کپسول ژلاتینی خالی، بادام زمینی خام، انواع اسانس خوراکی، ورق فولادی، قوطی آبمیوه و مرکب چاپ از جمله کالاهای وارد شده به استان مرکزی در این مدت است».

مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: «۸۷۰ پرونده قاچاق کالا به ارزش یک‌هزار و ۷۴۹ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۱۷۵ هزار ریال در این استان تشکیل شد که تعداد این پرونده ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش و ارزش آنها ۲۱ درصد افزایش یافته‌است».

صدیقی راد افزود: «میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان مرکزی در ۱۱ ماه امسال ۱۳ هزار و ۳۵۶ میلیارد و ۱۵۲ میلیون و ۲۴۱ هزار ریال بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۷۶ درصد افزایش دارد».

وی ادامه داد: «گمرکات استان مرکزی در این مدت ۹ هزار و ۵۱۱ میلیارد و ۱۳۱ میلیون و ۵۷ هزار ریال درآمد ملی و استانی کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۹۷ درصد افزایش نشان می‌دهد».

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت از قطب‌های مهم صنعتی و کشاورزی کشور است.