https://vastipress.ir/fa/news/3884

شناسه خبر: 3884
1401-11-26 13:44

۴۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی از منطقه آزاد اروند به خارج از کشور صادر شد

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، ۴۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی در ۱۰ ماه نخست امسال از منطقه آزاد اروند به خارج کشور صادر شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محمدرضا اسکندری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند، روز دوشنبه، ۲۴ بهمن، در نشست شورای اداری منطقه آزاد اروند گفت: «۴۷۰ میلیون دلار کالای غیر نفتی در ۱۰ ماه نخست امسال از منطقه آزاد اروند به خارج کشور صادر شد».

وی افزود: «در این مدت ۱۵۸ میلیون دلار کالای تولیدی در آبادان و خرمشهر نیز به خارج کشور صادر شد و منابع مالی منطقه آزاد اروند به صورت ۱۰۰ درصد محقق شده است».

وی از سرمایه‌گذاری ۳۰ هزار میلیارد ریالی از ابتدای امسال تاکنون در منطقه آزاد اروند اشاره کرد و افزود: «در حال برنامه ریزی جذب سرمایه گذار خارجی برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه غرب هستیم تا علاوه بر افزایش تولید سهم خود را در صادرات افزایش دهیم».

اسکندری از آغاز مقدمات احداث پل ۶ بانده جدید در خرمشهر با اعتبار ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال پیش از پایان امسال اشاره کرد و گفت: «این پل در مدت ۳۰ ماه ساخته خواهد شد و پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است».

گفتنی است، منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.