https://vastipress.ir/fa/news/3833

شناسه خبر: 3833
1401-10-26 03:46

ارز آوری 86 میلیون دلاری صادرات آبزیان هرمزگان برای ایران

سرپرست شیلات هرمزگان از ارز آوری 86 میلیون دلاری صادرات آبزیان استان هرمزگان تا پایان نه ماهه نخست سال 1401 خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، ساسان صادقی، سرپرست شیلات هرمزگان از ارز آوری 86 میلیون دلاری صادرات آبزیان استان هرمزگان تا پایان نه ماهه نخست سال 1401 خبر داد.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه سال جاری بالغ بر 46 هزار تن انواع آبزیان صادر شده است گفت: «خوشبختانه این میزان از صادرات بالغ بر 86 میلیون دلار ارز آوری داشته است».

صادقی تولید محصولات شیلاتی باکیفیت و صادرات محور را یکی از سیاست‌های شیلات هرمزگان اعلام و تصریح کرد: «امیدواریم با صادرات این گونه محصولات، ارز آوری خوبی برای کشور و فعالان شیلاتی داشته باشیم».

او اظهار داشت: «آبزیان صادر شده استان شامل میگوی پرورشی، انواع ماهیان ماکول‌ (حسون، سلطان ابراهیم، طلال و ...) و غیر ماکول (ماهی مرکب، یال اسبی، مار ماهی و ...) می باشد».

سرپرست شیلات هرمزگان کشورهای حاشیه خلیج فارس، روسیه، ویتنام، مالزی، تایلند و چین را از عمده مقاصد صادرات آبزیان شیلات هرمزگان خواند.

گفتنی است، استان هرمزگان با تولید بیش از یک چهارم محصولات شیلاتی کشور سهم قابل توجهی در ارز آوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارد و رتبه اول صادرات از نظر وزنی در سال 1400 بوده است.