https://vastipress.ir/fa/news/3647

شناسه خبر: 3647
1401-8-26 12:27

رئیسی: مقاومت و همکاری تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های غرب است

به گفته رئیسی، در دیدار با هیئت عالی رتبه ونزوئلایی، آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با تهدید و تحریم می‌توانند ملت‌ها را متوقف کنند اما ایستادگی ملتهای مستقل آنها را وادار به عقب نشینی کرد و یک بار دیگر اثبات کرد که مقاومت و همکاری تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های غرب است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران، سید ابراهیم رئیسی رئیس ج.ا.ا، روز سه شنبه، ۲۴ آبان، در دیدار با معاون رئیس جمهور و وزیر علوم، وزیر حمل و نقل و وزیر کشاورزی و اراضی ونزوئلا با ابراز خرسندی از روند رو به پیشرفت روابط تهران - کاراکاس در همه حوزه‌ها بویژه برگزاری موفق کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور،‌ گفت: «ظرفیت‌های متنوع و گسترده اقتصادی، علمی و انرژی ایران همکاریهای دو و چند جانبه با جمهوری اسلامی ایران را برای ملت‌ها مفید می‌سازد».

سید ابراهیم رئیسی با تقدیر از مقاومت ملت ونزوئلا در مقابل زیاده‌ خواهی‌های نظام سلطه، اظهار داشت: «آمریکایی‌ها تصور می‌کردند با تهدید و تحریم می‌توانند ملت‌ها را متوقف کنند اما ایستادگی ملت‌های مستقل آنها را وادار به عقب نشینی کرد و یک بار دیگر اثبات کرد که مقاومت و همکاری تنها راه مقابله با زیاده خواهی‌های غرب است».

رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل ونزوئلا نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا پس از وقفه ای ۸ ساله، اظهار داشت:‌ «در مذاکرات انجام شده به توافقات خوبی برای گسترش همکاری در زمینه‌های حمل و نقل، کشاورزی، انرژی و فناوری دست یافتیم».

رئیس ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور نتایج مذاکرات انجام شده را برای گسترش روابط تجاری تهران - کاراکاس مهم دانست و از تقویت همکاری‌های علمی - آموزشی دو کشور استقبال کرد.