https://vastipress.ir/fa/news/3641

شناسه خبر: 3641
1401-8-25 22:02

حضور رئیس سازمان بازرسی در اجلاس آمبودزمان‌ های اوراسیا

هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌ های اوراسیا با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مسکو برگزار می‌شود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌ های اوراسیا با حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مسکو برگزار می‌شود.

ذبیح‌الله خدائیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور، بامداد سه‌شنبه، ۲۴ آبان، برای شرکت در هفتمین اجلاس اتحادیه آمبودزمان‌ های اوراسیا با استقبال کاظم جلالی سفیر ج.ا.ا در روسیه وارد مسکو شد.

وی در بدو ورود به مسکو در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه ایران، روسیه، ارمنستان و قرقیزستان از بنیانگذاران این اتحادیه هستند گفت: «هم‌اکنون تعداد دیگری از کشور‌ها نیز به عضویت این اتحادیه درآمده‌اند».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور، با بیان اینکه «آمبودزمان» در کشور‌های مختلف وظیفه نظارت بر حُسن اجرای قانون، حمایت از حقوق شهروندان و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندی را برعهده دارند، افزود: «سازمان بازرسی کل کشور در ایران این وظیفه را بر عهده دارد».

او به امضاء تفاهم‌نامه‌های همکاری بین کشور‌های عضو این اتحادیه اشاره و تاکید کرد: «براساس تفاهم‌های انجام شده، در صورتی‌ که اتباع کشوری در دیگر کشور‌های عضو، مورد ظلم قرار گیرد و یا شکایتی داشته باشند، با مراجعه به آمبودزمان‌ ها و سازمان بازرسی می‌توانند حقوق قانونی خود را مطالبه کنند».

ذبیح‌الله خدائیان با تشریح برنامه‌های اجلاس دو روزه اتحادیه آمبودزمان‌ های اوراسیا گفت: «در کنار بررسی راه‌های توسعه همکاری بین کشور‌های عضو، امسال بطور خاص موضوع جوانان، یکی از دستور کار‌های اجلاس است».

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: «در حاشیه این اجلاس همچنین با مقامات کشور‌های شرکت کننده و نیز مقامات قضایی روسیه، از جمله دادستان کل و رئیس دیوان عالی روسیه مذاکره و رایزنی خواهیم داشت».