https://vastipress.ir/fa/news/3066

شناسه خبر: 3066
1401-6-15 01:19

کنعانی: کمک به حل بحران اوکراین مسئولیت هر کشور مسئولیت پذیری در حوزه بین‌ المللی است

به گفته کنعانی، ج.ا.ا معتقد است که توافق جنگ و درگیری در اوکراین یک اتفاق و رخداد تاسف باری است و مسئولیت هر کشور مسئولیت پذیری در حوزه بین‌ المللی است که تلاش و کمک کند از یک رویکرد، رخداد و روند غیر سازنده پیشگیری کند.
به گزارش وستی پرس، 

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه، ۱۴ شهریور، در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سوالی درباره جنگ اوکراین و درخواست مطرح شده از سوی رئیس جمهور فرانسه برای انتقال پیام اروپا به روسیه گفت: «ما به عنوان ج.ا.ا معتقدیم توافق جنگ و درگیری در اوکراین یک اتفاق و رخداد تاسف باری است و مسئولیت هر کشور مسئولیت پذیری در حوزه بین‌ المللی است که تلاش و کمک کند از یک رویکرد، رخداد و روند غیر سازنده پیشگیری کند».

کنعانی ادامه داد: «ج.ا.ا از ابتدای شکل گیری بحران اوکراین در سایه روابط خوب با دو طرف بحران روسی و اوکراینی تلاش کرده امکان شکل گیری روند سیاسی را برای حل و فصل این بحران فراهم کرده و برای پیشگیری از استمرار جنگ کمک کند».

وی با بیان این‌ که رخداد جنگ اسفبار است و منجر به ویرانی زیرساخت‌ها و خسارات انسانی می‌شود، خاطر نشان کرد: «در این راستا ارتباطاتی قبلا هم با دولت روسیه و اوکراین داشتیم. چندی پیش یک دولت اروپایی درخواستی از ایران داشت که پیام طرف‌های اروپایی را به روسیه منتقل کرده و به توقف روند جنگ و شکل گیری روند کمک کند. در مسیر کمک به شکل گیری روند سیاسی و ممانعت از جنگ سفر آقای امیر عبداللهیان به مسکو انجام و پیام منتقل و گفت‌‌ و گو صورت گرفت و بازخورد انتقال پیام از منظر سیاسی مثبت بوده است، ولی به صورت طبیعی پیشگیری از ادامه جنگ و شکل گیری روند سیاسی نیاز به همکاری و تلاش مشترک همه کشورهایی دارد که می‌توانند در این زمینه با دو طرف بحران گفت‌ و گو و کمک کنند و هم اینکه کشورهایی که ارتباط قوی‌ تری با طرف اوکراینی دارند در این زمینه روندهای سیاسی و صلح آمیز را تشویق و ترغیب کنند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام