https://vastipress.ir/fa/news/2903

شناسه خبر: 2903
1401-5-13 11:46

تاکید ایران و روسیه بر وجود پتانسیل بالا برای همکاری در حوزه فضا

سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو با مدیرعامل شرکت دولتی فضایی روسیه دیدار و در خصوص توسعه روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش هوافضا گفتگو و تبادل نظر کرد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت "روس‌کاسماس"، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو روز چهارشنبه، 12 مرداد، با یوری باریسوف، مدیر عامل شرکت دولتی فضایی روسیه ("روس‌کاسماس") دیدار و در خصوص توسعه همکاری‌های فیمابین در عرصه های مورد علاقه دو کشور گفتگو کرد.  

طرفین در این نشست ضمن تاکید بر اهمیت تلاش‌های مشترک در راستای تقویت روابط اقتصادی و فناوری بین دو کشور، در خصوص وضعیت فعلی توسعه پروژه‌های دوجانبه، از جمله در مورد امکان تامین محصولات غیر تخصصی از سوی شرکت‌های زیرمجموعه "روس‌کاسماس" در چهارچوب برنامه تنوع‌سازی، رایزنی نمودند.

مدیر عامل "روس‌کاسماس" در ابتدای جلسه ضمن عرض خیرمقدم به سفیر ایران به نقش بسیار مهم سفارت جمهوری اسلامی در مسکو در توسعه روابط دوجانبه و برقراری تماس‌های سازنده طرف روسی با همتایان خود از سازمان هوافضا و دیگر نهادهای تخصصی اشاره کرد.

باریسوف گفت: "اخیرا ما در زمینه تماس‌ها جدول زمانبندی بسیار فعالی داریم و من مطمئن هستم که ما با شما در آینده می توانیم روند موجود را تقویت کنیم و به همان اندازه که نیاز باشد جلسه برگزار خواهیم کرد تا روابط ما تقویت شود".

در انتهای دیدار مذکور طرفین با ارزیابی مثبت روند توسعه روابط دوجانبه بر وجود پتانسیل بالا در حوزه مورد بحث بویژه در بخش طراحی و اجرای پروژه‌های مشترک المنافع تاکید کردند.

لینک کانال تلگرام "وستی پرس" لینک صفحه اینستاگرام "وستی پرس"