https://vastipress.ir/fa/news/2886

شناسه خبر: 2886
1401-5-11 02:14
پس از خروج اولین کشتی حامل ذرت اوکراین

ترکیه از تدارک کشتی‌های جدید برای حمل غلات از بنادر اوکراین خبر داد

ترکیه از خروج محموله‌های جدید غلات و مواد غذایی از بنادر اوکراین خبر داد. همچنین مرکز مشترک هماهنگی بصورت برخط وضعیت پیرامون صادرات غلات اوکراین در چهارچوب اجرای "توافق غذایی" را دنبال می کند. اولین کشتی حامل ذرت اوکراین به مقصد لبنان از بندر اودسا خارج شد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه، 10 مرداد، از تدارک کشتی‌های جدید با محموله غلات و مواد غذایی در سه بندر اوکراین خبر داد.

در پیام توئیتری وزارت دفاع ترکیه آمده است: "در حال حاضر در سه بندر اوکراین فعالیت‌های مربوط به آماده‌سازی و خروج کشتی‌های جدید حامل غلات و مواد غذایی در جریان است".

همچنین در گزارش سازمان ملل متحد آمده است که مرکز مشترک هماهنگی بصورت برخط مسیر حرکت اولین کشتی حامل غلات اوکراین که از بندر اودسا به مقصد بندر طرابلس در لبنان در حرکت است، را دنبال می کند.

اولین کشتی حامل غلات اوکراین تحت عنوان Razoni با پرچم کشور سیرالئون روز دوشنبه، 10 مرداد از بندر اودسا خارج شد. این کشتی که حامل بیش از 26 هزار تن ذرت است روز سه‌شنبه پس از ورود به بندر استانبول مورد بازرسی کارشناسان مرکز مشترک هماهنگی قرار خواهد گرفت و پس از آن به مسیر خود به مقصد بندر طرابلس در لبنان ادامه خواهد داد.

لازم به یادآوری است که 31 تیر سال جاری، در نتیجه ملاقات نمایندگان روسیه، سازمان ملل متحد، اوکراین و ترکیه در استانبول توافقنامه‌ صادرات غلات به امضاء رسید که بر اساس آن روسیه در ازای آزادسازی صادرات محصولات غذایی خود از طریق دریای سیاه با صادرات غلات و مواد غذایی اوکراین از سه بندر اودسا، چرنومورسکی و یوژنی این کشور موافقت کرد. بر اساس این توافقنامه مرکز مشترک هماهنگی متشکل از نمایندگان روسیه، سازمان ملل متحد، اوکراین و ترکیه 5 مرداد سال جاری، در استانبول ایجاد شد که وظیفه آن نظارت بر اجرای توافق و کنترل مسیر حرکت کشتی‌های حامل غلات و مواد غذایی اوکراین است.

لینک کانال تلگرام "وستی پرس" لینک صفحه اینستاگرام "وستی پرس"