https://vastipress.ir/fa/news/2854

شناسه خبر: 2854
1401-5-7 21:21

رشد ترانزیت کالاهای صادراتی ترکیه از خراسان رضوی به آسیای میانه

به گفته رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، صادرات ترکیه از مسیرهای زمینی و مرزهای سرخس و لطف آباد این استان به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای‌ مرکزی طی بهار امسال ۶ درصد افزایش یافته است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، مرتضی مجردی رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی، روز چهارشنبه، ۵ مرداد، در گفت و گو با ایرنا گفت: «صادرات ترکیه از مسیرهای زمینی و مرزهای سرخس و لطف آباد این استان به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای میانه طی بهار امسال ۶ درصد افزایش یافته است».

وی افزود: "ناوگان باری ترکیه طی سه ماهه نخست سال جاری از مرزهای خراسان رضوی سه هزار و ۵۰۰ عبور ترانزیت خروجی داشته اند که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد رشد را نشان می دهد".

او بارهای ترانزیتی ترکیه از ایران را در حقیقت صادرات این کشور دانست و ادامه داد: "علت افزایش این میزان تردد، بازگشایی مرزها و فراهم شدن تردد یکسره بارهای ترانزیتی از مرز سرخس بوده است".

رییس اداره ترانزیت راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: "از مجموع ترددهای یاد شده ۲ هزار کامیون از مرز لطف آباد، هزار و ۴۰۰ ناوگان از مرز سرخس و حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز دوغارون با افغانستان ترانزیت خروجی داشته اند".

وی ادامه داد: "ناوگان باری و شرکتهای خراسان رضوی به دلیل دوری با مرزهای غربی معمولا در مسیر ترکیه فعالیت ندارند و شرکت‌های یاد شده بیشتر در مسیر آسیای مرکزی و افغانستان فعالیت می کنند".

ترکمنستان و ایران دارای چهار گذرگاه مشترک مرزی شامل گذرگاه سرخس، لطف آباد و باجگیران (هر سه در خراسان رضوی) و اینچه‌برون (در گلستان) هستند و عمده ترددهای تجاری ریلی و جاده ای بین ۲ کشور به ترتیب از طریق گذرگاه های سرخس، اینچه‌برون و لطف آباد انجام می شود.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام