https://vastipress.ir/fa/news/2820

شناسه خبر: 2820
1401-5-5 02:28

گازپروم صادرات گاز از طریق خط لوله "جریان شمال" را کاهش می دهد

شرکت "گازپروم" روسیه با اعلام وجود مشکلات فنی در سرویس و نگهداری توربین‌های خط لوله "جریان شمال" حجم صادرات گاز به اروپا از طریق این خط لوله را کاهش می دهد.  
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از خبرگزاری "پرایم" روسیه، شرکت "گازپروم" از تاریخ 5 مرداد سال جاری، حجم صادرات گاز طبیعی به اروپا از طریق خط لوله "جریان شمال" (نورد استریم - وپ) را کاهش می دهد. به این ترتیب حجم صادرات گاز از طریق این خط لوله حداکثر 20% از ظرفیت اسمی آن و حداکثر 33 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز خواهد بود. این در حالی است که ظرفیت اسمی صادرات گاز از طریق خط لوله مذکور 167 میلیون مترمکعب است.

لازم به یادآوری است که شرکت "گازپروم" روسیه 3 مرداد سال جاری اعلام کرد که به دلایل فنی مجبور است یک توربین گازی دیگر ساخت شرکت Siemens در ایستگاه کمپرسور "پورتوایا"، یکی از مهمترین تاسیسات خط لوله انقال گاز "جریان شمال"، را متوقف کند. بگفته مسئولین شرکت این توقف به دلیل نیاز توربین به عملیات سرویس و نگهداری است. بنابراین 5 مرداد سال جاری از ساعت 7 صبح به وقت مسکو حجم انتقال گاز طبیعی از طریق خط لوله "جریان شمال" به 33 میلیون مترمکعب در شبانه‌روز کاهش خواهد یافت.

غول گازی روسیه به بهانه‌ مشکلات فنی که در نتیجه تحریم‌های غرب در سرویس و نگهداری خط لوله "جریان شمال" بوجود آمده است از حدود ده روز گذشته روند کاهش صادرات گاز به اروپا از طریق خط لوله مذکور را آغاز کرد. بدین ترتیب در ابتدا حجم صادرات گاز تا 60% و در مرحله دوم تا 40% از حجم اسمی خط لوله کاهش یافت. این مشکلات بدلیل عدم بازگشت تجهیزات انتقال گاز از دوره سرویس و تعمیرات در شرکت کانادایی بوجود آمده است.

 

لینک کانال تلگرام "وستی پرس" لینک صفحه اینستاگرام "وستی پرس"