https://vastipress.ir/fa/news/2771

شناسه خبر: 2771
1401-4-28 10:53

دستور کار نشست سران روند آستانه در تهران: کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه

امیر عبداللهیان بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهایشان و کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه را از جمله موضوعاتی خواند که در دستور کار نشست سه جانبه سران روند آستانه در تهران قرار دارد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه. ج.ا.ا، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ج.ا.ا، در گفت‌وگویی در آستانه برگزاری هفتمین نشست سران روند آستانه در تهران گفت: «نشست در شرایطی برگزار می‌شود که هدف مهم فرمت آستانه که کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه بود را بتوانیم تثبیت کنیم».

وی افزود: «در جریان سفری که اخیراً به آنکارا و سوریه داشتم حامل پیام رییس جمهور بودم که بتوانیم بحرانی که اکنون در حوزه امنیتی بین ترکیه و سوریه به وجود آمده را مدیریت کنیم. طرف ترک از احتمال وقوع عملیات نظامی تا عمق ۳۰ کیلومتری مرز سوریه صحبت می‌کند و ما تلاش کردیم از مسیر سیاسی این بحران و نگرانی امنیتی ترکیه برطرف شود».

امیر عبداللهیان یادآور شد: «طبعاً در این شرایط حساس یکی از موضوعات در دستور کار این است که به جای توسل به جنگ و آوارگی بیشتر موج جدیدی از مردم سوریه بتوانیم از مسیر سیاسی به حل و فصل این موضوع هم کمک کنیم».

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: «بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهای خودشان، کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه از جمله موضوعاتی است که در دستور کار این نشست سه جانبه قرار دارد».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام