https://vastipress.ir/fa/news/2661

شناسه خبر: 2661
1401-4-2 00:36

رئیس جمهور روسیه علاقمند به برگزاری دیدارهای جدید با همتای ایرانی خود است

وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه عصر چهارشنبه با رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش وستی پرس، 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه عصر روز چهارشنبه، اول تیر ماه، در بدو ورود به تهران با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه روسیه ضمن تقدیر از رئیس جمهوری ایران بابت ملاقات انجام شده سلام گرم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تقدیم حضور ایشان کرد.

لاوروف تاکید کرد که رئیس جمهور روسیه علاقمند به برگزاری دیدارهای جدید با همتای ایرانی خود است.

وی ضمن اشاره به وضعیت پیش آمده در عرصه داخلی روسیه و فضای بین‌الملل افزود: "رئیس جمهور روسیه روزانه جهت وفق دادن عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی، بانکی و مالی با واقعیات‌هایی که امروزه در نتیجه سیاست خودخواهانه و تهاجمی غرب بوجود آمده است چندین دیدار و ملاقات برگزار می کند".

لاوروف گفت: "بطور همزمان همه کشورهایی که تاثیر منفی خط‌‌مشی خودخواهانه آمریکا و اقمار آن را بر خود تجربه می کنند، ضرورت عینی تجدید نظر در روابط اقتصادی خود را احساس می کنند به نحوی که به ناز و ادای همتایان غربی وابسته نباشند".

رئیس جمهور ایران به نوبه خود در این دیدار از همتای روسی خود به خاطر دستوراتی که پس از ملاقات دو رئیس جمهور برای اجرای تفاهم‌های بدست آمده بین دو کشور صادر کرده بود تشکر کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه فدراسیون روسیه عصر روز چهارشنبه، اول تیر، طی سفر دو روزه جهت دیدار و گفتگو با مقامات عالی‌رتبه ایران وارد تهران شد. به گفته وزارت امور خارجه روسیه وضعیت پیچیده پیش آمده پیرامون برجام و روابط آژانس با جمهوری اسلامی ایران از موضوعات ملاقات وی در تهران است. ضمن اینکه بررسی موضوعات مربوط به اوکراین، سوریه، دریای خزر، افغانستان و قفقاز در دستور کار سفر وی به تهران قرار دارند.

 

لینک تلگرام "وستی پرس" لینک صفحه اینستاگرام "وستی پرس"