https://vastipress.ir/fa/news/2538

شناسه خبر: 2538
1401-2-20 16:33

خطیب زاده: اجازه نمی‌دهیم مؤلفه‌های فشار حداکثری که ترامپ برای از بین بردن هر گونه انتفاع اقتصادی ایران از برجام اعمال کرده، باقی بماند

به گفته خطیب زاده چرخه انتفاع کامل اقتصادی ایران باید رعایت شود. حقوق ملت ایران بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ باید حفظ شود. اجازه نمی‌دهیم مؤلفه‌های فشار حداکثری که ترامپ برای از بین بردن هرگونه انتفاع اقتصادی ایران از برجام اعمال کرده و یا برای از بین بردن فرصت دیپلماسی، باقی بماند.
به گزارش وستی پرس، 

سعید خطیب‌ زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح دوشنبه، ۱۹ اردیبهشت در نشست هفتگی خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به پرسشی درباره بحث تحریم‌های سپاه و اینکه آیا اگر بخش‌هایی از سپاه کماکان ذیل تحریم قرار بگیرد ایران به توافق رضایت می‌دهد؟ گفت: «مذاکره تا زمانی که به نتیجه نرسد در آن بده و بستان است و ذات مذاکرات این است تا زمانی به نتیجه نرسد بسیاری از ابعاد آن را نمی‌توان در فضای عمومی مطرح کرد چون مخل مذاکرات است».

خطیب‌ زاده خاطر نشان کرد: «آ‌ن‌ چه برای مردم مهم است این است که در پایان مذاکرات برای رفع تحریم‌ها، چرخه کامل انتفاع اقتصادی ایران رعایت و حقوق ملت ایران پاس داده شود. آمریکا به اندازه کافی ضربه زده و از جیب ملت ایران برداشته و حقوق ملت ایران را ضایع کرده است. ما بتوانیم تایید کنیم که به اندازه قابل توجهی و تا جایی که ممکن بوده، درباره تضمین‌ها و راستی آزمایی صحبت کرده‌ایم».

وی تصریح کرد: «چرخه انتفاع کامل اقتصادی ایران باید رعایت شود. حقوق ملت ایران بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ باید حفظ شود. اجازه نمی‌دهیم مؤلفه‌های فشار حداکثری که ترامپ برای از بین بردن هر گونه انتفاع اقتصادی ایران از برجام اعمال کرده و یا برای از بین بردن فرصت دیپلماسی، باقی بماند».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام