https://vastipress.ir/fa/news/2266

شناسه خبر: 2266
1400-11-30 15:17

حسین امیر عبداللهیان: در وین با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفتگو ها را ادامه می‌دهیم

به گفته امیر عبداللهیان، آنچه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و ابتکارات فعالی که جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره‌ کنندگان قرار داده است، ما به یک توافق خوب و دست‌ یافتنی بسیار نزدیک هستیم.
به گزارش وستی پرس، 

حسین امیر عبداللهیان روز جمعه، ۲۹ بهمن، در بدو ورودش به محل برگزاری کنفرانس مونیخ برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ، در خصوص مذاکرات وین گفت: «ما امیدواریم که گفت‌ و گو های جمهوری اسلامی ایران و کشور های ۱+۴ در وین منجر به رسیدن به یک توافق خوب در آینده نزدیک شود. برای مرحله پس از توافق خوب ما نیازمند این هستیم که گفتگو هایی را با کشور های مختلف داشته باشیم، برای اینکه آماده بازگشت همه طرف ها به تعهداتشان و اجرای توافقات ذیل برجام که در سال ۲۰۱۵ میلادی انجام شد، باشیم».

وی با اشاره به اینکه بخشی از دیدار ها و گفتگو ها به موازات تبیین سیاست خارجی دولت جدید و مسائل منطقه‌ ای و بین‌ المللی با جمهوری اسلامی ایران و توسعه مناسبات اقتصادی جهان با جمهوری اسلامی ایران بر می‌گردد، یادآور شد: «البته در موضوع مذاکرات وین ما هنوز با برخی مسائل حل نشده مواجه هستیم که جناب آقای دکتر باقری و همکارانم در وین با جدیت و با هدف رسیدن به یک توافق خوب گفتگو ها را ادامه می‌دهند».

امیر عبداللهیان خاطر نشان کرد: «آنچه مربوط به جمهوری اسلامی ایران است و ابتکارات فعالی که جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره‌ کنندگان قرار داده است، ما به یک توافق خوب و دست‌ یافتنی بسیار نزدیک هستیم».

اما این طرف‌ های غربی هستند که بایستی ابتکار و انعطاف واقعی خود را به تصویر بکشند و آنها هستند که (با رویکردشان به ابتکارات جمهوری اسلامی ایران) تعیین می‌کنند که این مذاکرات در چند روز یا چند هفته آینده به نتیجه خواهد رسید.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام