https://vastipress.ir/fa/news/1737

شناسه خبر: 1737
1400-8-16 17:20

بیش‌ از ۲ میلیون تن کالا امسال از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شد

به گفته ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیر کل گمرک زاهدان ارزش کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات این استان در هفت ماهه سال جاری ۸۶۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۷۶ دلار و از نظر وزنی ۲ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۹۵۵ تن بوده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، محمد علی خاشی ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیر کل گمرک زاهدان، روز شنبه، 15 آبان، گفت: «ارزش کل کالای صادراتی خروجی از طریق گمرکات این استان در هفت ماهه سال جاری ۸۶۷ میلیون و ۱۲۳ هزار و ۷۷۶ دلار و از نظر وزنی ۲ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۹۵۵ تن بوده است».

وی افزود: «این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش ۱۲ درصد و از نظر وزن ۲۷ درصد افزایش داشته است».

خاشی گفت: «صادرات قطعی از گمرکات زاهدان، میرجاوه، میلک، چابهار و منطقه آزاد، بازارچه پیشین، گمشاد، کوهک و جالق سراوان و بازارچه ریمدان بوده است».

او بیان کرد: «عمده اقلام صادرات قطعی گمرکات سیستان و بلوچستان در این مدت سیمان و کلینکر، خرما، گاز، تخم گشنیز و سایر محصولات کشاورزی بوده و عمده این اقلام به کشور های پاکستان، افغانستان، عمان و امارات متحده عربی صادر شده‌ است».

مدیر کل گمرک زاهدان ادامه داد: «عمده اقلام خروجی این صادرات شامل مشتقات نفتی، گاز، قیر، سیمان، کاشی و سرامیک، آهن و فولاد، مواد غذایی مجاز و تره بار بوده است».

وی اظهار داشت: «عمده اقلام وارداتی سیستان و بلوچستان شامل برنج، گندم، ذرت و جو دامی، انبه، شکر، کنجد، لوازم یدکی، نارنگی، موز و دام زنده بوده که این اقلام از کشور های روسیه، آلمان، دانمارک، پاکستان، هند، امارات متحده، تایلند و چین وارد شده است».

ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان خاطر نشان ساخت: «در این مدت ۲۴ هزار و ۳۰۹ کامیون به وزن ۴۸۶ هزار و ۲۶۴ تن شامل گاز، برنج، تخم زیره، ادویه، پنل خورشیدی و کانتینر خالی از طریق گمرکات میلک، میرجاوه و چابهار به کشور های پاکستان، افغانستان و امارات متحده عربی ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد کامیون و وزن سه درصد افزایش داشته است».

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام