https://vastipress.ir/fa/news/1704

شناسه خبر: 1704
1400-8-3 11:31

بیش از ۶۰ هزار تن کالا از مرز رسمی پرویزخان صادر شد

به گفته مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، ۶۰ هزار و ۵۴۱ تن کالا در ۶ ماه سپری شده از سال جاری از طریق پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه به عراق صادر شده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، فریبرز کرمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه، روز دوشنبه، 26 مهر، گفت: «۶۰ هزار و ۵۴۱ تن کالا در ۶ ماه سپری شده از سال جاری از طریق پایانه مرزی پرویزخان در شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه به عراق صادر شده است».

وی افزود: «این میزان کالا توسط سه هزار و ۵۵۳ کامیون ایرانی از طریق پایانه مرزی پرویزخان به کشور عراق صادر شده است».

او اظهار داشت: «همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور ماه ۱۸۲ هزار و ۵۵ تن کالا توسط ۶ هزار و ۸۶۳ کامیون داخلی و ۳۵۶ کامیون خارجی از مرز رسمی پرویزخان به کشور وارد شده است».

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در ادامه گفت: «همچنین ۲۴۰ هزار و ۶۳۵ تن کالا توسط ۹ هزار و ۳۳۰ کامیون در مرز رسمی پرویزخان بارگیری شده است».

وی ادامه داد: «همچنین ۲۴۵ هزار و ۶۹۳ تن کالا توسط هشت هزار و ۳۴۱ کامیون خارجی ترانزیت شده و می‌توان گفت در مجموع بیش از ۷۳۰ هزار تن کالا از طریق مرز پرویزخان جا به‌ جا و مبادله شده است».

هم اکنون عمده کالا های صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کرد نشین عراق به ویژه شهر های کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام