https://vastipress.ir/fa/news/1654

شناسه خبر: 1654
1400-7-18 15:29

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد

دکتر امیر عبداللهیان در محل کاخ ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد رئیس‌ جمهور این کشور دیدار و در خصوص گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ ای و موضوعات بین المللی گفتگو نمود.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از سایت وزارت امور خارجه ایران، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه، ۱۷ مهر، پس از ورود به دمشق در محل کاخ ریاست جمهوری سوریه با بشار اسد رئیس‌ جمهور این کشور دیدار و در خصوص گسترش روابط دو جانبه و تحولات منطقه‌ ای و موضوعات بین المللی گفتگو نمود.

در این ملاقات تقویت و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه میان دو کشور مورد تاکید قرار گرفت. همچنین در خصوص تحولات افغانستان، یمن، عراق و سوریه تبادل نظر به عمل آمد.

وزیر امور خارجه ایران تماس‌ های گسترده میان مقامات عالی دو کشور را نشانگر عمق روابط میان ایران و سوریه خواند و پیروزی‌ های سیاسی، بین‌ المللی و میدانی سوریه را تبریک گفت و اظهار داشت: «فضای دیپلماتیک در نشست های اخیر مجمع عمومی سازمان ملل نشانگر آن بود که اوضاع به نفع سوریه تغییر کرده است».

وی با اشاره به مذاکرات وین اظهار داشت: «به زودی به مذاکرات وین باز می‌گردیم و موضوع راستی آزمایی و دریافت ضمانت‌ های لازم برای اجرای تعهدات از سوی طرف‌ های غربی را مد نظر داریم».

دکتر امیر عبداللهیان ضمن تشریح سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات افغانستان اظهار داشت: «ما با همه طرف ها در افغانستان از جمله طالبان در ارتباط هستیم و آنها را دعوت به تشکیل دولت فراگیر می‌کنیم».

رئیس‌ جمهور سوریه نیز در این ملاقات اظهار داشت: «خروج آمریکا از افغانستان نشان ظهور محور های جدید و افول و زوال محور غربی می‌باشد. جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت را دارد و باید برای به موفقیت رسیدن تحولات افغانستان، با کشور های همسایه آن و سایر کشور های صاحب نقش وارد مذاکره شود چرا که آمریکایی‌ ها می‌خواهند بین کشور های همسایه افغانستان اختلاف ایجاد کنند».

وی در خصوص تحولات ادلب بر خاتمه اشغالگری و بازگشت همه مناطق تحت اشغال به آغوش سوریه تاکید کرد.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام