https://vastipress.ir/fa/news/1182

شناسه خبر: 1182
1400-5-5 12:35

صادرات حدود بیش از 328 میلیون دلاری به کشورهای حاشیه دریای خزر در بهار ۱۴۰۰

به گفته سخنگوی گمرک، ارزش صادرات سه ماهه امسال به کشورهای حاشیه دریای خزر به ۳۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار دلار رسیده است.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایرنا، سید روح الله لطیفی، سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه، 2 مرداد، در جمع مدیران و معاونین حوزه نظارت بر گمرکات مازندران در نوشهر از صادرات ۳۲۸ میلیون و ۹۱۷ هزار دلاری به کشورهای حاشیه دریای خزر یعنی فدراسیون روسیه، جمهوری‌های آذربایجان، قزاقستان و ترکمنستان در سه ماهه نخست سال جاری خبرداد.

وی افزود: «از این میزان ۳۰۰ هزار و ۹۴۱ تن کالا به ارزش ۱۳۵ میلیون و ۳۹۲ هزار دلار به کشور روسیه، ۱۹۴هزار و ۸۰۰ تن کالا به ارزش ۸۶ میلیون و ۳۹۵هزار دلار به جمهوری آذربایجان، ۱۲۹هزار تن کالا به ارزش ۳۸ میلیون دلار به کشور قزاقستان و ۳۹۹ هزار تن کالا به ارزش ۶۹ میلیون دلار هم به کشور ترکمنستان صادر شده است».

سخنگوی گمرک ایران با اشاره به میزان واردات در فصل بهار از این چهار کشور هم گفت: «در این مدت ۵۷۹ هزار تن کالا به ارزش ۳۵۳ میلیون دلار وارد کشور شده است».

به گفته وی، از این میزان ۵۱۰ هزار تن به ارزش ۳۲۱ میلیون و ۴۷۵ دلار از روسیه، ۵۱ هزار و ۲۷۲ تن به ارزش ۱۷ میلیون و ۴۵۰ هزار دلار از کشور قزاقستان ، ۱۲ هزار و ۱۵۰ تن به ارزش ۹ میلیون و ۴۵۰ دلار از ترکمنستان و ۴ هزار و ۷۲۸ دلار به ارزش چهار میلیون و ۷۰۴ دلار هم از جمهوری اذربایجان وارد کشور شده است.

لطیفی خاطر نشان کرد که سالانه کشورهای حاشیه دریای خزر بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات از کشورهای دیگر دارند و در مقام مقایسه حجم صادرات ایران به این کشورها بسیار کم است.

 

لینک ورود به کانال تلگراملینک ورود به صفحه اینستاگرام