امضای تفاهم‌نامه همکاری استاندارد بین ایران و روسیه

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، از امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ بین تهران و مسکو در حوزه استاندارد خبر داد.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ایران پرس، مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران روز یکشنبه وارد مسکو شد.

مهدی اسلام‌پناه با اشاره به اینکه استاندارد، زبان مشترک کشورها در زمینه صادرات و واردات کالا به‌شمار می‌رود گفت: در این سفر، سند همکاری‌های دو کشور در زمینه استاندارد به امضاء خواهد رسید.

وی افزود: با امضاء اسناد همکاری بین تهران و مسکو برای مجموع کالاهای صادراتی از ایران و نیز کالاهای وارداتی از روسیه، کالاهای غیرصنعتی و محصولات حلال، استاندارد مشترکی تعریف خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران دیدار با راویل عین‌الدین ، مفتی اعظم و رئیس اداره دینی مسلمانان روسیه را از دیدارهای مهم در این سفر برشمرد و گفت: در مذاکره با مفتی اعظم روسیه ، موضوع تجارت حلال و محصولات صادراتی و وارداتی از ایران و‌ روسیه بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران علاوه بر دیدار و مذاکره با رئیس سازمان استاندارد روسیه و مفتی اعظم این کشور ، از برخی موسسات ارزیابی استاندارد روسیه در مسکو بازدید خواهد کرد.

روسای سازمان‌های ملی استاندارد ایران و روسیه پیش از این، شهریورماه سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی ایزو در ابوظبی امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرده بودند.

روسای استاندارد ایران و روسیه در این دیدار توافق کرده بودند تا پیش از نهایی شدن سند جدید همکاری، فهرست کالاهای اولویت دار و کالاهایی که با حجم تبادل بالا میان دو کشور مبادله می‌شوند ، نهایی شود.

گروه‌های کارشناسی دو کشور نیز پیشتر ، ظرفیت‌های موجود در حوزه های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی را بررسی کرده‌اند.

با امضاء سند همکاری‌های مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان ملی استاندارد روسیه ، مفاد تفاهم‌نامه‌های پیشین متناسب با حوزه‌های نوظهور و فناورانه، مبادله و هماهنگ‌سازی استانداردهای میان دو کشور به منظور تسهیل صادرات و واردات کالاها و خدمات میان دو کشور بازنگری و جنبه عملیاتی به خود خواهد گرفت.


امضای تفاهم‌نامه همکاری استاندارد بین ایران و روسیه | دانلود

شناسه: 3955