روسیه: غرب مدرکی درباره پهپادهای ایران ارائه نکرده است

به گفته وزیر خارجه روسیه، غربی‌ها در ارتباط با ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه در شورای امنیت شروع به جنجال کردند و طبق معمول نمی‌توانند مدارکی را ارائه و حقایقی را بیان کنند.
به گزارش وستی پرس، 

به نقل از ریانووستی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، صبح امروز، پنج شنبه، 8 دی، در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری ریانووستی درباره نتایج سال 2022، اعلام کرد که ادعای کشورهای غربی در مورد تحویل ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه هنوز ثابت نشده است.

لاوروف گفت: «کشورهای غربی در شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با تحویل ادعایی پهپادهای ایرانی به روسیه یک هیاهو به راه انداختند. طبق معمول، همه چیز به سبک «احتمال زیاد» («highly likely») مطرح شده و آنها نمی توانند مدرکی مبنی بر تحویل آنها به روسیه ارائه دهند و در این خصوص حتی تلاش هم نمی کنند».

وزیر خارجه روسیه درباره وضعیت کنونی مذاکرات وین برای رفع تحریم‌های ایران هم اظهار نظر کرد و درباره عدم احیای برجام هشدار داد.

به گفته سرگئی لاوروف، احیای توافق هسته‌ای ایران به نقطه بی بازگشت نرسیده است و جستجو برای جایگزین، به تشدید تنش و مسابقه تسلیحاتی منجر خواهد شد.

هشدار این مقام ارشد روسیه درباره مذاکرات برجامی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مختلف ایران بارها اعلام کرده‌اند که احیای این توافق به اراده سیاسی آمریکا در انجام تعهداتش بستگی دارد.

شناسه: 3760